Кабмін опублікував постанову про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань цивільного захисту від 14 лютого 2023 р. № 134.
Зокрема внесено зміни до:
- Порядку підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 26 червня 2013 р. №443
- Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженому постановою КМУ від 26 червня 2013 р. №444
- Порядку утворення, завдання та функції формувань цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 9 жовтня 2013 р. №787
- Порядку проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов’язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 23 жовтня 2013 р. №819
- Порядку проведення евакуації у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, затвердженому постановою КМУ від 30 жовтня 2013 р. №841
- Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою КМУ від 9 січня 2014 р. №11 та ін.
Відповідно до цих змін ланки територіальних підсистем створюються: районними, районними у м. Києві держадміністраціями – у районах, районах у м. Києві.
Субланки ланок територіальних підсистем створюються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.
До складу територіальних підсистем, їх ланок та субланок входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання.
Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для окремих її складових установлюється:
- за рішенням Кабінету Міністрів України – для єдиної державної системи цивільного захисту в повному обсязі або частково для кількох окремих її функціональних чи територіальних підсистем;
- за рішенням центрального органу виконавчої влади, що утворив функціональну підсистему, – для відповідної функціональної підсистеми;
- за рішеннями Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій – для відповідної територіальної підсистеми в повному обсязі або частково для кількох окремих її складових;
- за рішеннями районних держадміністрацій – для відповідної ланки територіальної підсистеми в повному обсязі або частково для кількох окремих її субланок;
- за рішеннями виконавчих органів сільських, селищних, міських рад – для відповідної субланки ланки територіальної підсистеми.
Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. №138 «Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту», доповнили розділом про виключення захисних споруд із фонду таких споруд.
Так, у разі встановлення неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд у випадках, передбачених вимогами щодо визначення критеріїв неможливості подальшого утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, оформлення документів, що підтверджують таку неможливість, визначеними МВС, підготовка пропозицій щодо подальшого використання захисних споруд, зокрема щодо їх виключення з фонду захисних споруд, належить до повноважень балансоутримувачів.
Порядок розроблення планів діяльності єдиної державної системи цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. №626, доповнили розділами такого змісту:
Розроблення плану реагування на ядерні та радіаційні аварії
План реагування на ядерні та радіаційні аварії розробляється в масштабі України.
План реагування на ядерні та радіаційні аварії розробляється Держатомрегулюванням разом з МВС, МОЗ, Міндовкіллям, Міненерго, ДСНС, експлуатуючими організаціями (операторами) ядерних установок, спеціалізованими підприємствами з поводження з радіоактивними відходами та затверджується Кабінетом Міністрів України.
План реагування на ядерні та радіаційні аварії розробляється з метою впорядкування та координації дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів управління та сил цивільного захисту, суб’єктів господарювання, спрямованих на ліквідацію наслідків та надання допомоги постраждалим, у разі загрози виникнення або виникнення ядерної чи радіаційної аварії.
Розроблення плану проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій
План проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій розробляється в масштабі галузі, Автономної Республіки Крим, області, мм. Києва та Севастополя, району, територіальної громади, району в місті, суб’єкта господарювання.
План проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій розробляється з метою своєчасного визначення змісту та обсягу заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей, порядку дій органів з евакуації та організації управління евакуацією, безпечних районів, придатних для розміщення евакуйованого населення та майна, а також основних видів забезпечення заходів з евакуації.
План проведення заходів з евакуації населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей у разі загрози виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій розробляється відповідною комісією з питань евакуації, підписується її головою, затверджується керівником органу, який утворив таку комісію, та погоджується органом, на території якого планується розміщення евакуйованого населення (працівників), матеріальних і культурних цінностей.
Джерело: СУДОВО-ЮРИДИЧНА ГАЗЕТА